מדיניות ביטולים והחזרות

תאריך עדכון אחרון: נובמבר 2025

מדיניות זו מסדירה את תנאי הביטול וההחזר עבור רכישות באתר "בקרמן בריאות" (המופעל על ידי "המרכז התורני לקידום הבריאות" ע"ר 580709187), בהתאם לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 ותקנותיו.

1. עקרונות כלליים
1.1. מדיניות זו חלה על כל רכישה באתר, לרבות תכנים דיגיטליים, מוצרים פיזיים, קורסים, ייעוצים ושירותים אחרים.
1.2. כל רכישה מהווה הסכמה מלאה ובלתי חוזרת למדיניות זו ולתקנון האתר.
1.3. זכות הביטול והתנאים להחזר כספי משתנים בהתאם לסוג המוצר או השירות שנרכש.
1.4. דרכי ביטול עסקה: בכל מקום במדיניות זו בו נאמר שהביטול ייעשה בדוא"ל – יראו זאת כהוספת דרך ביטול נוספת ונוחה, מבלי לגרוע מדרכי הביטול הקבועות בחוק, ובכלל זה ביטול בדואר רשום, בדוא"ל, ובאמצעות טופס מקוון ייעודי באתר (בעמוד "ביטול עסקה"), ככל שהחוק מחייב. הלקוח רשאי לבחור בכל אחת מהדרכים הללו לביטול העסקה.

2. ביטול רכישת תכנים דיגיטליים
2.1. הגדרות
תוכן דיגיטלי – כל מוצר או שירות בלתי מוחשי הניתן למסירה אלקטרונית, לרבות:

קורסים מוקלטים או מקוונים
הרצאות מוקלטות (וידאו/אודיו)
חוברות, מדריכים וקבצים דיגיטליים להורדה
גישה למערכות למידה מקוונות
תכנים דיגיטליים אחרים המהווים "מידע" כהגדרתו בחוק המחשבים, תשנ"ה-1995

2.2. היעדר זכות ביטול עבור תכנים דיגיטליים
2.2.1. תכנים דיגיטליים המהווים "מידע" כהגדרתו בחוק המחשבים, תשנ"ה-1995, אינם ניתנים לביטול על פי חוק הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע"א-2010.
2.2.2. בהתאם לתקנה 3(6) לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע"א-2010, עסקה לרכישת תוכן דיגיטלי אינה ניתנת לביטול.
2.2.3. לכן: לא תינתן זכות ביטול ולא יינתן החזר כספי לרכישת תכנים דיגיטליים, החל מרגע משלוח הגישה לתכנים או מרגע מסירת קישור ההורדה/הגישה ללקוח.
2.3. אישור מפורש של הלקוח
2.3.1. לפני מתן הגישה לתכנים, הלקוח מתבקש לאשר במפורש:

"אני מבין ומאשר כי:
מדובר בתוכן דיגיטלי בלתי מוחשי המהווה 'מידע' כהגדרתו בחוק המחשבים.
בהתאם לחוק הגנת הצרכן, אין זכות ביטול לתכנים דיגיטליים מסוג זה.
לא יינתן החזר כספי מרגע משלוח הגישה לתכנים, גם אם לא אתחיל להשתמש בהם.
אני מוותר בזאת באופן מפורש ובלתי חוזר על כל טענה או תביעה בעניין זה."

2.3.2. בלחיצה על כפתור התשלום מופיעה הודעה נוספת:

"בלחיצה על 'השלמת רכישה', הנני מצהיר ומאשר כי קיבלתי מידע מלא, ברור ומפורט אודות התוכן הדיגיטלי ואודות העדר זכות הביטול, וכי אני מבין ומסכים לכך מרצוני החופשי."

2.3.3. אישור זה הוא תנאי מוקדם והכרחי להשלמת הרכישה ומהווה ויתור מפורש, מודע וחד-משמעי על זכות הביטול בהתאם לחוק הגנת הצרכן.
2.4. אין החזר כספי – בכל מקרה
2.4.1. מרגע משלוח הגישה לתכנים הדיגיטליים (קישור, סיסמה, קובץ להורדה וכו'), לא תינתן זכות ביטול ולא יינתן החזר כספי – גם אם הלקוח לא השתמש בתכנים כלל.
2.4.2. אין החזר כספי במקרים של אי שביעות רצון מהתוכן, לרבות:

"התכנים לא התאימו לי אישית"
"חשבתי שזה יהיה אחרת"
"לא אהבתי את הסגנון"
"לא השגתי תוצאות"
"החלטתי שזה לא בשבילי"
כל טענה אחרת הנוגעת לתוכן, איכות, התאמה אישית או ציפיות

2.4.3. הלקוח מקבל תיאור מפורט ומלא של התכנים לפני הרכישה, והרכישה מהווה הסכמה מלאה ובלתי חוזרת לתכנים כפי שתוארו.
2.5. מקרים חריגים – פגם טכני או הטעיה בלבד
2.5.1. האמור לעיל אינו חל במקרים חריגים בלבד של:

פגם טכני חמור בתכנים (קבצים שלא ניתן לפתוח כלל, תוכן שגוי לחלוטין, איכות פגומה באופן שמונע שימוש)
אי התאמה מהותית וקיצונית בין התכנים למה שהוצג ונמכר (למשל: נמכר "קורס בן 20 שיעורים" ובפועל יש רק 3)
הטעיה מכוונת וברורה או מצג שווא מוכח בתיאור המוצר

2.5.2. במקרים אלה בלבד, הלקוח רשאי לפנות אלינו תוך 7 ימים מגילוי הפגם/ההטעיה עם ראיות ברורות ומפורטות.
2.5.3. נבחן את הטענה ונפעל בהתאם לשיקול דעתנו המלא. אין התחייבות לקבל את הטענה, והחלטתנו תהיה סופית.
2.5.4. במקרה של פגם או הטעיה מוכחים – עשוי להינתן החזר חלקי או מלא, או תיקון התכנים, בהתאם לשיקול דעתנו.

3. ביטול ייעוץ אישי או קבוצתי
3.1. זכות ביטול בעסקת מכר מרחוק
3.1.1. בעסקאות ייעוץ המהוות עסקת מכר מרחוק כהגדרתה בחוק (רכישה באינטרנט, בטלפון או בכל דרך שאינה פנים אל פנים), ניתן יהיה לבטל את העסקה בהתאם לסעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן:

בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה (מיום הרכישה), ובלבד שהביטול נעשה עד שני ימי עסקים לפחות לפני מועד הפגישה המתוכנן.

3.1.2. הודעת הביטול תישלח בדוא"ל ל: [email protected] או בדואר רשום או באמצעות טופס הביטול באתר.
3.2. ביטול באיחור או אי הגעה
3.2.1. ביטול בפחות משני ימי עסקים לפני מועד הפגישה – לא יזכה בהחזר כספי.
3.2.2. אי הגעה לפגישה ללא הודעה מוקדמת – לא יזכה בהחזר כספי.
3.2.3. בכל אחד מהמקרים לעיל, סכום התשלום יחולט במלואו כפיצוי בגין הזמן שהוקצה והנזק שנגרם.
3.2.4. ביטול לאחר 14 ימים מהרכישה (גם אם לפני הפגישה בשני ימי עסקים) – לא יזכה בהחזר כספי.
3.3. דחיית פגישה
3.3.1. ניתן לבקש דחיית פגישה (ולא ביטול) בהתראה של שני ימי עסקים לפחות, בכפוף לזמינות.
3.3.2. דחייה תתבצע פעם אחת בלבד לכל רכישה.
3.3.3. אין התחייבות לזמינות במועד חלופי, והדחייה כפופה לשיקול דעתנו המלא.
3.4. הבהרה
זכות הביטול החוקית (14 ימים + 2 ימי עסקים) חלה רק על עסקאות מכר מרחוק. במקרים אחרים, התנאים עשויים להיות שונים ויפורטו בעת הרכישה.

4. ביטול מוצרים פיזיים
4.1. זכות ביטול
בהתאם לחוק הגנת הצרכן, ניתן לבטל רכישת מוצר פיזי (ספר, חוברת מודפסת וכדומה) תוך 14 ימים ממועד קבלת המוצר.
4.2. תנאי ההחזרה
החזרת מוצר פיזי כפופה לתנאים הבאים:

המוצר הוחזר ללא פגם וללא שימוש החורג מבדיקה סבירה של טיבו והתאמתו, ככל שמותר לפי החוק.
ניתן לפתוח את האריזה ולבדוק את המוצר באופן סביר, כל עוד המוצר עצמו לא נפגם.
אם נגרם למוצר פחת בערכו עקב שימוש החורג מבדיקה סבירה, אנו נהיה רשאים לקזז את ירידת הערך מסכום ההחזר, בכפוף לדין.

4.3. הליך ההחזרה
4.3.1. יש לשלוח הודעת ביטול ל: [email protected] תוך 14 ימים מקבלת המוצר.
4.3.2. לאחר אישור הביטול, יש להחזיר את המוצר באריזתו המקורית לכתובת:

המרכז התורני לקידום הבריאות
רחוב מעגלות הרב פרדס 40
נווה יעקב, ירושלים

4.3.3. עלות המשלוח חזרה על חשבון הלקוח, אלא אם המוצר נמצא פגום או לא תואם את שהוזמן.
4.4. בדיקת המוצר המוחזר
4.4.1. נבדוק את המוצר המוחזר תוך 14 ימי עסקים מקבלתו.
4.4.2. אם המוצר לא עומד בתנאי ההחזרה (סעיף 4.2) – הבקשה להחזר תידחה, והמוצר יוחזר ללקוח על חשבונו.

5. שיטות החזר כספי
5.1. מועד ההחזר
5.1.1. החזר כספי יבוצע בתוך 14 ימים מיום קבלת הודעת הביטול כדין, בכפוף להוראות החוק.
5.1.2. בעסקאות שבהן הביטול מותנה בהחזרת מוצר פיזי – נוכל לעכב את ההחזר הכספי עד לקבלת המוצר בפועל או עד שהלקוח יציג הוכחה לכך ששלח את המוצר, לפי המוקדם מביניהם, כמותר בחוק.
5.1.3. ההחזר יתבצע רק לאחר שוידאנו כי:

לא נעשה שימוש בתכנים (במקרה של מוצר דיגיטלי)
המוצר הפיזי הוחזר ועומד בתנאים (במקרה של מוצר פיזי)
התקיימו כל יתר התנאים הנדרשים לפי החוק ולפי מדיניות זו

5.2. אמצעי ההחזר
5.2.1. ההחזר יבוצע לאמצעי התשלום המקורי בלבד (כרטיס אשראי, העברה בנקאית וכו').
5.2.2. לא נבצע החזר במזומן או באמצעי תשלום אחר מזה ששימש לרכישה המקורית.
5.3. החזר חלקי
5.3.1. במקרה של רכישת חבילה הכוללת מספר מוצרים או שירותים – אין אפשרות לביטול חלקי.
5.3.2. ביטול חבילה יתאפשר רק אם כלל המוצרים והשירותים בחבילה עומדים בתנאי הביטול.
5.4. דמי ביטול
5.4.1. בביטול עסקה בהתאם לחוק, אנו נהיה רשאים לגבות דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר העסקה או 100 ₪ – לפי הנמוך מביניהם, בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן.
5.4.2. דמי הביטול ינוכו מסכום ההחזר הכספי.
5.4.3. אין לגבות דמי ביטול במקרים הבאים:

ביטול עקב פגם במוצר או בשירות
ביטול עקב אי התאמה בין המוצר/השירות למה שהוצג או הוצהר
ביטול עקב הטעיה או מצג שווא
כל מקרה אחר שבו החוק אוסר על גביית דמי ביטול

5.5. עמלות סליקה וחברות אשראי
5.5.1. בנוסף לדמי הביטול (סעיף 5.4), במקרה של החזר דרך חברת סליקה, רשאים אנו להעביר לצרכן את עלות עמלות הסליקה שנגבו מאיתנו בפועל על ידי חברת האשראי או הסליקה, ככל שהדבר מותר לפי דין.
5.5.2. סכום ההחזר הסופי יהיה: מחיר הרכישה המקורי – דמי ביטול (5%/100₪) – עמלות סליקה בפועל (אם רלוונטי).
5.6. החזר כרטיס אשראי
5.6.1. במקרה שהחזר לכרטיס אשראי נדחה או נכשל מסיבה טכנית, נציע חלופה:

העברה בנקאית לחשבון הבנק שיסופק על ידי הלקוח
המחאה בנקאית לפקודת הלקוח (בכפוף לעמלת הנפקה)

5.6.2. על הלקוח לספק פרטי חשבון בנק מלאים ותקינים להעברה תוך 7 ימים מהודעתנו.
5.6.3. אי מסירת פרטים תקינים תגרום לעיכוב בהחזר, ולא נהיה אחראים לכך.

6. מקרים בהם לא ינתן החזר כספי
לא ינתן החזר כספי במקרים הבאים:
6.1. תכנים דיגיטליים

נעשה כל שימוש בתכנים (צפייה, הורדה, התחברות, גישה)
חלפו 14 ימים מהרכישה, גם ללא שימוש
הלקוח ויתר במפורש על זכות הביטול (בעת הרכישה)
זוהה שיתוף לא מורשה של התכנים או הסיסמה

6.2. ייעוצים

ביטול בפחות משני ימי עסקים לפני המועד
אי הגעה לפגישה ללא הודעה מוקדמת
הפגישה כבר התקיימה

6.3. מוצרים פיזיים

המוצר נפגם, נפתח, או נעשה בו שימוש
האריזה המקורית לא שלמה
חלפו 14 ימים מקבלת המוצר
הלקוח לא החזיר את המוצר למרות אישור הביטול

6.6. מקרים כלליים
6.5.1. במקרה של ביטול עקב:

פגם במוצר או בשירות
אי התאמה בין המוצר/השירות למה שהוצג, הוצהר או הובטח
הטעיה, מצג שווא או מידע מטעה שניתן ללקוח

ההחזר ייעשה בהתאם להוראות החוק, ללא גביית דמי ביטול, וללא ניכוי עמלות.
6.5.2. במקרים אלה, על הלקוח להוכיח את טענתו בדבר הפגם, אי ההתאמה או ההטעיה.
6.5.3. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לבדוק את המוצר/השירות ולאמת את הטענה לפני ביצוע ההחזר המלא.

אי עמידה בהליכי הביטול (שליחת הודעה בזמן, החזרת מוצר וכו')
טענות כלליות לגבי "אי התאמה אישית" או "אי שביעות רצון"
בקשה לביטול חלקי של חבילה
התברר כי הלקוח מסר מידע כוזב או מטעה בבקשת הביטול


6A. הקלות לקבוצות מיוחדות
6A.1. אזרחים ותיקים, עולים חדשים ואנשים עם מוגבלות
6A.1.1. לצרכנים שהינם:

אזרחים ותיקים (גיל 65 ומעלה)
עולים חדשים (עד 5 שנים מיום עלייתם)
אנשים עם מוגבלות

יחולו לעניין זכות הביטול מועדים והקלות נוספות ככל שנקבעו בחוק הגנת הצרכן ובתקנותיו.
6A.1.2. בפרט, בעסקאות מכר מרחוק הכוללות שיחה (טלפונית או אחרת) בין העוסק לצרכן, זכות הביטול עשויה להימשך עד ארבעה חודשים מיום עשיית העסקה, בהתאם לחוק.
6A.1.3. על הלקוח להודיע לנו במפורש בעת הרכישה או בעת הביטול שהוא משתייך לאחת מהקבוצות הללו, ולהמציא אסמכתא מתאימה (תעודת זהות, תעודת עולה, תעודת נכות וכו').
6A.1.4. זכויות אלה חלות רק במקרים הרלוונטיים על פי החוק ובכפוף להוכחת השייכות לקבוצה.

7. הגבלת אחריות
7.1. אין החזר כספי בגין תוצאות: אנו לא נותנים החזר כספי בגין תוצאות שלא הושגו, שינויים שלא התרחשו, או ציפיות שלא התממשו.
7.2. אחריות מוגבלת: אחריותנו מוגבלת אך ורק להחזר סכום הרכישה בפועל, ולא לכל נזק עקיף, אובדן רווח, או נזק נלווה.
7.3. שיקול דעת: כל החלטה בנוגע לביטולים והחזרים נתונה לשיקול דעתנו הבלעדי, בכפוף להוראות החוק.

8. פניות ובירורים
8.1. ליצירת קשר
לבקשת ביטול, החזר, או כל שאלה בנוגע למדיניות זו:
 דוא"ל: [email protected]
 כתובת: רחוב מעגלות הרב פרדס 40, נווה יעקב, ירושלים
זמן תגובה: עד 14 ימי עסקים
8.2. תהליך הטיפול
8.2.1. נבדוק כל פנייה באופן יסודי מול רישומי המערכת ותנאי המדיניות.
8.2.2. נשלח תשובה בכתב בדוא"ל בתוך 14 ימי עסקים.
8.2.3. החלטתנו תהיה סופית, למעט במקרה של ערעור משפטי.

9. יישוב סכסוכים
9.1. במקרה של מחלוקת בנוגע לביטול או החזר, הצדדים יפנו תחילה להליך גישור או דין תורה בבית דין שייקבע על ידינו מבין בתי הדין המוכרים בירושלים.
9.2. אם הגישור או דין התורה לא יביאו לפתרון תוך 60 יום – סמכות השיפוט הבלעדית תהיה לבתי המשפט המוסמכים בירושלים בלבד.

10. שינויים במדיניות
10.1. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לעדכן מדיניות זו בכל עת, בהתאם לשינויים בחוק או בשיקולים עסקיים.
10.2. שינויים מהותיים יפורסמו באתר 7 ימים מראש.
10.3. המשך שימוש באתר לאחר עדכון המדיניות מהווה הסכמה לשינויים.
10.4. מדיניות זו עדיפה על כל הבטחה בעל פה או מצג אחר שאינו בכתב ומאושר על ידינו.
10.5. יחסים עם הדין הקוגנטי: בכל מקרה של סתירה או אי התאמה בין הוראות מדיניות זו לבין הוראות הדין הקוגנטיות (הוראות חוק שלא ניתן להתנות עליהן) – תגבר הוראת הדין, ללא שיראו בכך ויתור מצידנו על כל טענה, זכות או סעד אחר העומדים לנו על פי דין או על פי מדיניות זו. הוראה זו מהווה הגנה נוספת עבור הלקוח ואינה גורעת מזכויותיו.

11. הצהרת הלקוח
בביצוע רכישה, הלקוח מצהיר ומאשר כי:
✓ קרא והבין את מדיניות הביטולים וההחזרות במלואה
✓ מסכים לתנאים אלו מרצונו החופשי
✓ מבין שאין החזר כספי לאחר שימוש בתכנים דיגיטליים
✓ מבין את מגבלות הזמן והתנאים לביטול
✓ מבין שבקשת ביטול כפופה לאישור ובדיקה מצדנו

תאריך עדכון אחרון: נובמבר 2025
המסמך מהווה חלק בלתי נפרד מתקנון האתר

המרכז התורני לקידום הבריאות | ע"ר 580709187
[email protected]